Persones

375E. Chicago Avenue, Chicago, IL60611

Situació professional:

Investigador associat (IEB)
Investigador associat a the Searle Center on Law, Regulation and Economic Growth, Northwestern University

PUBLICACIONS MÉS RELLEVANTS:

Arqué-Castells, P.; Cartaxo, R.; Garcia-Quevedo, J.; Mira-Godinho, M. : " Royalty sharing, effort and invention in universities: Evidence from Portugal and Spain", Research Policy, 45, 1858-1872, 2016.
Arqué-Castells, P.; Mohnen, P.: "Sunk costs, extensive R&D subsidies and permanent inducement effects" , The Journal of Industrial Economics, Volume LXIII, 458-494, 2015.
Arqué-Castells, P.: "Persistence in R&D performance and its implications for the granting of subsidies", Review of Industrial Organization, 43, 193-220, 2013.
Arqué-Castells, P.: "How venture capitalists spur invention in Spain: Evidence from patent trajectories", Research Policy, 41, 897-912, 2012.

LÍNIES DE RECERCA:

Economia d'innovació