L’IEB i Fedea analitzen l’estratègia en infraestructures de mobilitat a Espanya
dimarts, 14 de març de 2017

Més de 70 persones van assistir al VII Workshop d’Economia del Transport, organitzat el passat 24 de febrer per l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) i Fedea. La jornada va reunir a experts en mobilitat per debatre sobre les competències, regulacions i inversions dins de la política d’infraestructures i transports a Espanya.

El director de Fedea, Ángel de la Fuente, el de l’IEB, Martí Perallada, la investigadora de la UAB i de l’IEB, Anna Matas i el professor de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC), Ginés de Rus, van ser els encarregats d’obrir la jornada. El mateix Ginés de Rus va compartir amb la professora de la ULPGC, Pilar Socorro, la taula rodona ‘Inversió i tarifes d’infraestructures del transport’, moderada per l’investigador de la UB, Germà Bel.

Un altre dels focus d’anàlisi va ser el transport ferroviari de mercaderies, analitzat pels professors Miquel Llevat, de la corporació Compsa, i Gerard Llobet, del Centre d’Estudis Monetaris i Financers (CEMFI).

Finalment, el Secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, va ser l’encarregat de tancar la jornada amb la ponència ‘La política d’infraestructures a Espanya’, en la que va analitzar el mapa d’infraestructures del transport a l’estat i va desgranar l’estratègia al darrera de la política d’inversions.